Centrum Hout start vanaf oktober met de campagne āHout. Natuurlijk van nuā. De campagne is gericht op het heroveren van de voorkeurspositie van hout en houtproducten in relevante sectoren en de realisatie van marktgroei.
De campagne werd gisteren door Paul van den Heuvel, directeur van het Centrum Hout, aan een klein gezelschap genodigden (met name branche-organisaties en vakpers) gepresenteerd. De leus van de campagne wordt ‘Hout. Natuurlijk van nu.’
Duurzaam bosbeheer
Hout kampt, naar mening van Centrum Hout onterecht, met een imagoprobleem dat niet op feiten maar op perceptie is gebaseerd. Zo is 85% van het hout in Nederland afkomstig uit duurzaam bosbeheer, dus uit bos dat behouden blijft en weer CO2 vastlegt. En door technologische innovaties zijn zaken als brandwerendheid en onderhoud geen beperkingen meer.
De campagne is een pleidooi aan alle doelgroepen om te investeren in hout en houtenproducten in onze leefomgeving.
Juist in deze tijd
Benadrukt zal worden dat er geen natuurlijker of milieuvriendelijker bouwmateriaal bestaat dan hout. Juist in tijden van klimaatdiscussies, CO2-afspraken, veranderende politieke-maatschappelijke-economische- wensen is hout het materiaal ‘van nu’, vinden de initiatiefnemers.
De campagne gaat medio oktober 2019 van start en zal via verschillende media uitgerold worden.
Centrum Hout bestaat sinds 1 januari 2018 en is een federatieve vereniging van de werkgeversorganisaties NbvT (timmerfabrikanten) en VVNH (houthandelaren), met als doel het vergroten van kennis over en het bevorderen van gebruik van hout in tal van sectoren, met name bouw, grond-, weg- en waterbouw en de renovatiesector.
Mooi! Als duurzaam projectontwikkelaar gebruiken wij graag hout, maar we merken ook dat de perceptie vaak nog is dat het brandgevaar oplevert of dat het erg veel onderhoud vraagt. Zo’n campagne draagt mooi bij aan dr bewustwording dat hout een prachtig product is om in de bouw te gebruiken.