Er was al langer sprake van een grote lange voet- en fietsbrug die het stationsgebied van Zwollen verder moest gaan ontsluiten. Nu is de bouwer van dit bijzondere project bekend gemaakt: Dura Vermeer.
De 130 meter lange en 10 meter brede voetgangersbrug over het spoor krijgt een houten constructie van Europees naaldhout. Het brugdek wordt een parkachtige openbare ruimte. Het ontwerp is gemaakt door een team onder leiding van Karres en Brands, samen met ipv Delft, IngenieurbĂźro Miebach (DE) en Attis. De gemeente Zwolle en ProRail maakten deel uit van het ontwerpteam.
De brug heeft vier parallel liggende gelamineerde houten hoofdliggers, opgebouwd uit identieke overspanningen van 34 meter. Het hout wordt aangevuld met zwartstalen details.
De 1340 millimeter hoge liggers worden in dwarsrichting met koppelstukken aan elkaar bevestigd en worden gedragen door zwartstalen portalen.
Ook de liftschachten en doorlopende robuuste leuningen worden in hout uitgevoerd. Het brugdek wordt van CLT gemaakt met een EPDM laag. De houten brug levert hiermee 74% minder CO2 uitstoot ten opzichte van een stalen brug